• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73634
+
-

ورود به زندان‌های بوشهر کاهش یافت

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به این‌که در استان ۵۳ زندانی مهریه داریم گفت: میزان ورود به زندان‌های استان بوشهر 5 درصد کاهش یافت. 

به گزارش مهر، «سید قاسم طباطبایی مهر» افزود: سازمان‌ زندان‌ها شرایط تحصیل، آموزش، تربیت و مهارت‌آموزی را برای زندانیان ایجاد می‌کند و رویکرد ما در برخورد با زندانیان همراه با کرامت است.

وی با اشاره به افتتاح سالن زورخانه‌ در زندان مرکزی بوشهر بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه فعالیت‌های ورزشی در زندان‌های بوشهر صورت گرفته است و تلاش شده که امکانات مناسب را برای سلامت تن و روان در زندان‌ها فراهم کنیم.

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به جمع‌آوری ۷۰۰ میلیون تومان کمک مردمی در جشن‌های گلریزان سال قبل اضافه کرد: با اقدامات صورت‌گرفته ۴۵ نفر از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند. وی افزود: 1200 نفر به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند که ۵۰۰ نفر آزاد و ۷۰۰ نفر مشمول تخفیف شدند. تلاش می‌کنیم امسال نیز ۱۰ درصد زندانیان یعنی حدود ۳۰۰ نفر آزاد شوند.

طباطبایی ‌مهر خاطرنشان کرد: افرادی مشمول عفو می‌شوند که بدون سابقه باشند و حسن اخلاق و رفتار نشان دهند و بیم ارتکاب جرم در این افراد نرود. سرپرستان خانواده در اولویت عفو هستند. وی از تلاش برای کاهش میزان بازگشت زندانیان به زندان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این افراد پس از آزادی از زندان کمتر به زندان برگردند.


تلاش برای کاهش ورود به زندان

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر بیان کرد: مجموعه قوه قضاییه و اداره زندان‌ها به دنبال کاهش جمعیت زندانیان کیفری است که یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از وقوع جرم است. وی یکی از اولویت‌های مهم را کاهش ورودی به زندان دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم بازگشت زندانیان به زندان کاهش یابد. اقدامات بسیار زیادی در این زمینه انجام شده است و کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی داریم.

طباطبایی ‌مهر از تحقق برنامه آموزشی اداره کل زندان‌های استان بوشهر خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۵۹ نفر فارغ‌التحصیل دوره‌های آموزشی شدند و ۹۸۰ نفر آموزش حرفه‌آموزی در استان داشتیم. وی با بیان این‌که ۱۳۸ نفر در قالب آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند اضافه کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر با بیان این‌که تعداد ورودی به زندان‌های استان بوشهر 5 درصد کاهش داشته است گفت: رغبت چندانی به ساخت زندان جدید نداریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید